Thursday, August 14, 2008



كـل سنـة وأنتـوا طيـبين
أكتر كلمة بحسها اوى وبحب اقولها اوى وخصوصا فى رمضان
بعشق الشهر ده بكل اللى فيه
كل واجمل واحلى الذكريات فيه من صغرى
طول عمرى رمضان هو نقطة تحول فى حياتى
مرة كنت ماشى انا واختى فى الشارع فى ليلة رمضان
وراجل عجوز ماشى بالعربية يقول للناس كل سنة وانتوا طيبين
احلى مافى المشهد
ابتسامة ونظرة الرجل العجوز
بجد انا وقفت تنحت
قولت قد ايه الكلمة دي بتفرح
ومن ساعتها بقالى 8 سنين
بحب اوى رمضان وكلمة كل سنة وانتوا طيبين
كل رمضان بطلع منه واحد تانى
وفى كل رمضان
بحس ان فى مفاجاة جميلة اوى حتحصلى
وامنية غالية ربنا حيحققها ليا
وفعلا
عمرى ماانسى اخر رمضان
بتاع 2007
كان حلم عايش فيه
كان قلبى حيقف اول يوم
خمس حاجات كنت بتمناهم من سنين
واتحققوا فى يوم واحد
لدرجة ان عربية خبطتنى فى الشارع وانا بعديه قبل الفطار
وقمت مبتسم والراجل بيتخانق معايا لما لاقنى مبتسم مش متنرفز
يومها بعد الفطار صحابى شافونى فى الشارع
قالوا انى مش طبيعى
وانا ماشى بغنى وفرحان وبلاوى تانية
بجد رمضان اللى فات غيرنى بطريقة بشعة
خلانى حاجة انا بحبها ومعاها حاجات بتحبها
الحمد لله
كـل سـنة وأنتم فـى قـلوبكم رمـضان
بـحـبكم

2 comments:

~ Heba ~ said...

كل سنة وانت طيب ياحسين

كل عام وانت الى الله اقرب

خللي بالك وانت بتعدي الشارع

ربنا يفرحك كمان وكمان ويجعل ايامك كلها سعيدة من غير اي قلق او مشاكل
:)

حسين هاشم said...

وانتى طيبة ياهبة
:)